København 18/06-2012.

Beslutnings Referat
Af bestyrelsesmøde i Middelalderforeningen Korsfarerne, jf. dagsorden udsendt d 15/06-2012. Mødet blev afholdt d. 17/06-2012, i Middelalderlandsbyen, Nybovej 11, 2605 Brøndby.

Tilstede:
Michael, Dan, Thomas, Britta, Cecilie, Peter JS, Clausen, Peter B, Rasmus, Jørgen, Ida, Julie F, Esben, Jane & Christina

Dagsorden:

1) Borde og bænke sæt
Det blev nedstemt at sælge vores borde og bænke sæt.

2) Medlems optag
Problemstillingen ligger nu åben, vi tager emnet op igen, hvis og når det bliver et problem at vi er mange medlemmer.
Det blev besluttet at arrangørgruppen skal prøve at optag 2-3 nye arrangementer næste år, så kan vi bedre fordele medlemmer på de forskellige aktiviteter. Udover så kan det hjælpe at styrke vores turist/skoletjeneste, så vi bedre selv kan betale, når vi tager for mange medlemmer med på markederne.

3) Korsfarerdag
Thomas & Britta står for mad. Dan Clausen, Esben, Lars & Lean står for noget kamp. Clausen taler i kirken, vi alle laver vores kirkelige procession.

4) Landsbyens Venneforening
Det blev vedtaget at melde Korsfarnes siddende bestyrelse ind i Landsbyens Venneforening.

 

Eventuelt:

1) Evaluering af Skoletjenesten
Alle er meget tilfredse, børn, Landsbyen og os selv. Vi skal finde en holdbar løsning på de 'slå poser' som ridderne brugte på deres post.

2) Evaluering og information om Kalundborg som Korsridderby
Et fantastisk hyggeligt arrangement. Vi har lært at turisterne kommer meget tideligt, og vi skal være klar med en form for foredrag (på engelsk) tidligt på dagen. Næste gang i Kalundborg (2-3 Juli), pakker vi bil før og efter Søndags Åbent i Landsbyen d. 01/07-12. Københavnerne tager toget til Kalundborg. Bilen køre fra Hillerød. Det er meget vigtigt at vi er ankommet og klar kl. 10.00.

3) Evaluering af KMM
Clausen oplæser en del ros vi har høstet på arrangementet.
Medlemmer snes tilfredse med maden, selvom vi var nødsaget til at spare.
Vi har allerede genforhandlet samme aftale med arrangøren i 2013.
Måske vi skulle finde en løsning på fælles fotoet, så flere kan deltage (folk i døren er ikke med)

4) Information om Nysted, Ringsted & Horsens arrangementer.
Lister med tilmelde blev delt rundt på mødet. Medlemmer som ønsker at tilmelde eller afmelde arrangementer, skal gøre det på mail: evol@webspeed.dk

5) Nye lokaler til møde & opmagasinering (Vestre kirkegård?)
Alle skal lede med lys og lygte, for at finde Korsfarerne nye lokaler, også selvom det kan slække alvorligt på vores arrangement i Landsbyen.
Dan og Clausen slå hovederne sammen og prøver at stykke en løsning ned, på de konkrete lokaler med beliggenhed på Vesre Kirkegård.

6) Den revideret 'To Do' liste
Dan oplyser at vi skal vente til efter hans rollespilsarrangement med at hjemkøbe køkken udstyr, da vi kan regne med at få doneret en del, når arrangementet er afsluttet i Juli.
Nye tilføjelser på listen er markeret med *

Liste for Salgs boden:
Illustrationer (Dan krigsmaskiner / Nickie hospital)
Bronze / tin (Dan)
*Skind (Clausen)

Liste for Hospitalet:
Urter (Anita, Britt)
Banner (Annica)
Harpestrengs Skrifter (Nickie)
Illustrationer af kroppen efter Galen (Clausen)
Illustrationer - fire kropsvæsker
Illustrationer og planer over en klosterhave
Skåle, fade, småting
Borde og bænke til inde i teltet
Destillation
Brændemærknings udstyr
Mærkater / skilte (Alle som laver udstyr, skal også lave en kort beskrivelse)

Liste for Køkken og Bål
Bål oversejl. (Thomas)
Skærebrætter
Skåle
Osteskærer
Lang pallet
*Kander
*Gas trangia - kogeblus

Liste for våben og krig
Oversejl til at dække våbenudstilling (Thomas)
Banner holder skal afbrændes (Dan)
Våben/ Rustnings stativer, bøjler, kors (Håndværksdag)
*Pile fang (Peter B, Lars)
*Skilte 'Spørg før du rør' (Jørgen)